General

Masia Cal Riera, un projecte que arrenca a finals del 2015, està especialment enfocada a ser un espai per a esdeveniments de tot tipus, ja siguin noces, esdeveniments per empreses o grups, o celebracions.

I el que és més important, és una casa ideal per a fer-hi colònies i sortides escolars!

També ens adrecem al turisme familiar oferint diversos espais de convivència i de celebració, així com als més petits com a escola de camp.

Així, des del projecte Masia Cal Riera, volem fer palès que tenim una manera de treballar molt personal basat en l’autonomia, la llibertat, la superació personal, el descobriment de l’entorn i el reequilibri territorial.

Ens esforcem per fer la feina el més ben feta possible, amb una gran dedicació d’esforços i de temps. També destinem molt afany per tenir un centre adaptat a totes les necessitats i el més ben equipada possible, fent inversions any rere any, i escoltant les noves idees que puguin sorgir dels nostres clients, adaptant-les a les seves necessitats reals.

La casa

Masia Cal Riera disposa de 6 habitacions, algunes d’elles amb bany propi a l’interior, amb una capacitat de fins a 48 persones en total.

Disposa de pràctiques i còmodes lliteres, totes elles apilables i desmuntables segons el nombre de persones que hi faran estada per habitacions.

Alhora, disposa de grans espais exteriors per a realitzar-hi activitats.

Tot això, pensant en l’exclusivitat dels grups i centres escolars que hi venen a fer colònies i sortides d’un dia.

Dades d’interès


Inscrita en el registre d’instal·lacions juvenils amb el nº CC000674

Masia Cal Riera
Casa Can Riera, direcció Santa Maria de Merlès
08692 – Puig-reig
(Berguedà)

Habitacions

Masia Cal Riera disposa de 6 habitacions, algunes d’elles amb banys propis, per a un màxim de 48 persones dividides en còmodes i pràctiques lliteres, totes elles apilables i desmontables segons el número de persones a cada habitació

Serveis

  • Adaptada
  • Allotjament
  • Calefacció
  • Camp d'esports
  • Pensió completa
  • Piscina

Barcelona interior

Barcelona interior

Les comarques de l'interior de Barcelona amaguen molts racons on viure en harmonia amb la natura encara és possible. Una terra que et convida a descobrir ermites, castells i vestigis històrics d'èpoques diverses a un pas de la ciutat de Barcelona.

Terra de bruixes i bandolers, en un territori dominat per la pobresa, la desesperança i la por, l'espessor densa dels boscos de la Catalunya interor va ser l'escenari idoni per acollir les bruixes i bandolers dels segles XVI i XVII. Encara avui dia una munió de dites, llegendes i indrets ens recorden la seva història. Els vosc ha estat un lloc habitat per personatges reals i imaginaris, de mites i llegendes, que ara pots conèixer en l'escenari on van tenir lloc.

Amb accessos ràpids i ben comunicats, ens trobem en molts dels paratges que han conformat la geografia catalana, com el Parc Natural del Montseny, sens dubte el parc més visitat de Catalunya, el Moianès, pedra i aigua que modelen un paisatge únic,  la plana d'Osona, les Guilleries i el Collsacabra, la plana del Vallès Oriental, al peu del Montseny, el Penedès amb el seu caràcter vitivinícola, Montserrat, parada obligada de pelegrinatge, el Bages, camps de blat i vinya i pobles de carrerons empedrats, els cingles de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, Cardona amb el castell i  conjunt medieval...

Difícil resumir i molt per descobrir en una terra de mil colors i de cor rural, on cada comarca amaga els seus tresors.

 

 

Visites

El Moianès.
Pedra i aigua modelen un paisatge únic que explica el pas del temps, la història i la personalitat d'un territori i els seus habitants, orgullosos de ser moianencs. El poble de l'Estany, Moià i el mercat dels diumenges, veure el "Nen de Moià" a les coves del Toll, poues de glaç, Castellcir, Castellterçol... i molt més trobareu a aquesta nova comarca.

GR177 o Ronda del Moianès.
Sender de gran recorregut que discorre per els termes municipals del Moianès. Al ser un dels pocs senders de gran recorregut circular, pot tenir qualsevol punt de partida.

El Collsacabra.
El Collsacabra és una zona a cavall entre les comarques d'Osona, la Garrotxa i la Selva. Gran part de la seva superfície es troba dins els termes municipals de l'Esquirol, Cantonigròs, Falgars, Tavertet i Pruit. Collsacabra és un altiplà integrat a la serralada Transversal, alçat per característics cingles com Tavartet, el Far i l'Avenc.

Massís de les Guilleries.
Massís amb clar caràcter mediterrani i amb els embassaments de Sau i Susqueda, al Ter. El massís de les Guilleries el formen una munior de cims, cingleres i valls, formant una serralada molt complexa.

Bruixes i Bandolers.
La Catalunya interior va ser escenari d'un punyent malestar social a causa de la pobresa i desesperança dels seus habitants. Dones acusades de bruixaria i bandolers amb ànsies de revenja, coincidien en el boscos d'aquesta Catalunya profunda. Montseny, Guilleries i Lluçanès, tot un món per descobrir.

Parc Natural del Montseny.
Parc natural que protegeix part del Massís del Montseny, reserva de la Biosfera i situat a la serralada prelitoral, del qual n'és el massís més enlairat. Tres grans conjunts muntanyosos configuren el massís: Turó de l'Home, les Agudes, el Matagalls i El Pla de la Calma, que units pels colls de Sant Marçal i de Collformic, encerclen el massís.

l'Alt Penedès.
Un territori històric, capital del vi i del cava, món casteller, una capital medieval. El Penedès es transforma durant l'època de la verema, agita la comarca i omple les tines de nou vi. El castell de Sant Martí Sarroca, el Pantà de Foix, Pontons, les caves, Sant Sadurní d'Anoia, la fira del Gall del Penedès...

Sant Llorenç del Munt i l'Obac.
Cingles i canals, el singular paisatge del parc està format per cingles i monòlits de conglomerat rogenc, contrastat per el verd de les pinedes i alzinars. Podeu bastir el cim de la Mola, el monestir de Sant Llorenç del Munt, coves de Mura o Talamanca.

 


Llegir més

Activitats escolars

En Gargavell (Opcional English). Estada de 2 o 3 dies.

  • INF
  • CI
  • CM
  • CS
  • NEE

A través d'en Gargavell, viureu una història plena d'activitats lúdiques amb objectius, reptes i interactivitat que generen estimulació física i mental. Serveixen com a exercici d'un rol emocional, psicològic i lingüístic. L'estada es converteix en un musical i l'ultim dia es representa. (Opcional amb Anglès).

Programa d'activitats
Cooking. Manipulació d'aliments.
Arts&craft. Taller de fanalet de fang.
Jocs tradicionals. Oca, domino, twister...
Creativity. Juguem amb tubercles.
Tir amb arc. Torneig (CM i CS)
Curses d'emocions. Jocs en desús.
Fils de colors. Conscienciació del medi natural.
Orientation. Ens orientarem amb brúixoles.
Painted faces. Expressem les emocions tot pintant cares.
Dance. Ens mourem !

La Verema (Opcional English). Sortida d'un dia.

  • INF
  • CI
  • CM
  • CS

El temps de collir el raïm per la producció del vi és a la tardor. Amb aquest taller oferim que els nens i nenes coneguin el procès d'eleboració i puguin degustar el seu propi maridatge. (Activitat disponible en Anglès)

Programa d'activitats
Benvinguda.
El Conte de La Verema.
Coneixem els Ceps i taller de manualitat.
Tastem raïm Blanc i Raïm negre.
Collim el raïm.
Separem el gra de la rapa.
Xafem el raïm i ens emportem una mica de record.
Activitat de Cloenda.

Marrameu - La Castanyada (Opcional English). Sortida d'un dia.

  • INF
  • CI
  • CM

La tardor temps de collir castanyes, i en Marrameu en torra a la voreta del foc, ja n'hi peta una els morros i ja tenim en Marrameu mort. (Activitat disponible en Anglès)

Programa d'activitats
Benvinguda.
Busquem el Marrameu i la Marrameua.
Ens emboliquem amb un llençol.
Mengem castanyes.
Cantem el Marrameu.

Looking for the Treasure. Estada de 2 o 3 dies.

  • TOTES

Enfoquem el nostre programa especial d’anglès en diferents grups de treball a on duran a terme diferents disciplines, 100% submergides en la immersió lingüística anglesa.

A cada grup de treball proposat els alumnes utilitzaran la creativitat, la imaginació i recursos diferents per a enfocar el desenvolupament de l’activitat. Es crearan grups per fer competició per tal de motivar i compartir.

Es busca aventura, moviment i posar en pràctica tot el que sabem.

La idea general de l’estada és proposar un inici d’una història que va passant per diferents etapes i cadascuna d’aquestes etapes s’ha d’anar completant en diferents activitats.

Cada grup de treball mitjançant proves, condicions, prohibits, etc.
Hauran d’anar creant cada etapa de la història per tal d’arribar el final proposat.

Es farà una bona coneixença de l’entorn, es treballarà la part expressiva, la confiança, i sobretot el treball en equip.

La descoberta d’aquest tresor ens portarà a mil i un indrets: t’hi esperem!

Programa d'activitats
Welcome Activity.
Touched and Sunk.
Theatre: I'm a lame pirate and without a hand.
Night game: Little Treasure.
Gymkhana.
The Map.
The Loot.
Night: Disco.
Orientation Race.
Closing Game.

+info